Wednesday, October 1, 2008

Hari Raya AidilFitri

Hari Raya Aidilfitri - 01.10.2008 (Rabu) - ~ Raya Yang Tak Sempurna ~

Majlis Solat Raya yang diadakan di sekitar Masjid Dauran Mandarah yang dimulakan dengan laungan Takbir beramai-ramai oleh warga tempatan disini. Orang ramai mula memenuhi perkarangan Masjid tersebut sebelum jam 6.15. Solat Aidulfitri diadakan pada 6.20 pg dah disusuli dengan bacaan khutbah yang cukup hebat dan padat dgn pengajaran yang berguna.



Selesai solat Aidulfitri, aku ke rumah Pn Habibah Mat Rejab (Aatase Pendidikan Khas) untuk menjamu selera. Aku cuma makan kuih je dan minum 2 cawan milo..x de selera nak makan makanan berat (nasi dll). Oleh kerana terlalu penat aku tertidur sementara menunggu gang2 lain untk pergi beraya ke rumah2 terbuka yang lain.



Aku tak dapat untuk meneruskan untuk bersama-sama kawan-kawan yang lain menziarahi rumah-rumah terbuka kerana aku dah tak larat. Aku terpaksa pulang kerumah untuk tidur. Sampai rumah aku terus tido sampai jam 4 ptg.. Memang penat..Malam tu aku keluar ke Restoran Mo'men..makan sandwish je..n pulang jalan2 tepi pantai je....




Raya Ke 2 - 02.10.2008


Tak banyak rumah yang aku pergi cuma sebelum zohor menerima beberapa orang kawan dari damanhur yang singgah rumah aku dan beraya di rumah Pn Habibah..selepas Zohor aku bersama Adib n Pn Habibah sekeluarga ke Rumah Pelajar² Johor Iskandariah...makan soto n lontong..aku tak makan sebab masalah teknikal :) ..pas tu bergerak ke rumah Hakim - makan laksa..best tu...pas tu pulang ke rumah...rehat je...simpan tenaga untuk ke rumah Pecol - makan rendang n soto kot...ntah aku x berapa tau sgt pasal makan² ni..ok tu je aktiviti hari raya kedua...


Hari Raya ke 3 - Jumaat

Hari ni x de kemana-mana..dok kat rumah je...x de pegi umah terbuke pon...basuh baju n tido je...


Kesimpulan....
Raya yang sempurna tapi sambutan yang x sempurna bagi aku tahun ni kerana sekali lagi tak dapat bersama2 orang tersayang....(orang2 tertentu akan faham). InsyaAllah tahun depan aku akan beraya-raya bersama-sama orang-orang tersebut...Amin...Doakan kejayaan aku agar dapat aku teruskan pengajian n seterusnya dpt menamatkan pengajian ku tahun depan untuk aku dapat beraya bersama-sama...Amin

No comments: